Czy warto jeść pieczywo?

Jest jednym spośród głównych elementów naszej diety. Bez względu na to, czy się odchudzasz, lub trenujesz przed ważnym maratonem bądź po prostu pragniesz się zdrowo żywić. Pieczywo to artykuł, z jakiego nie powinniśmy rezygnować. Daje ponieważ do systemu potrzebne elementy, dzięki którym jesteśmy pełni sił oraz mamy doskonały nastrój. Zapomnij o zasadzie „ciemny chleb jest lepszy od białego„. Dobierając pieczywo zwróć uwagę na skład, skórę, odcień oraz strukturę miąższu, cenę, datę ważności i pudełko. Każda spośród tychże właściwości ma wpływ na jakość pieczywa.

Pieczywo zakupione w piekarni, w sklepie, natomiast może pieczone w domu?

Gdy nie mamy czasu, chęci bądź możliwości wypieku domowego chleba, należałoby zaopatrywać się w wypróbowanych piekarniach. Dobór pieczywa w piekarni można poprzedzić odwiedzeniem jej strony internetowej. Jeszcze więcej piekarni na własnych stronach zamieszcza zdjęcia proponowanych artykułów, ich skład oraz wartość kaloryczną. Pieczywo z marketów wyróżnia się zazwyczaj zdecydowanie słabszą klasą oraz wartością kaloryczną. Pieczone na miejscu, z artykułów chłodzonych, ma mniej witamin oraz elementów mineralnych w zestawieniu z klasycznym chlebem.

Brak sił

Dietetycy są zgodni: chleb jest jednym spośród głównych elementów zbilansowanej diety własnego systemu. Jest bazą każdej stworzonej dotąd piramidy żywieniowej. Równocześnie jednakże w społeczeństwie pokutuje przeświadczenie, iż chleb jest tuczący oraz decydując się na dietę odchudzającą, należy go zupełnie wykluczyć z normalnego jadłospisu. Gdy tak zrobimy, faktycznie możemy czuć błyskawiczny ubytek wagi ciała, lecz zwłaszcza za sprawą wyeliminowania artykułu z diety, natomiast zatem obniżenia jedzenia, jak też sił. Ubytek tymczasem dotyczyć będzie również naszej aktywności.

Czy to prawda, iż chleb tuczy?

Chleb zrobiony z mąki o niskim stopniu przemiału oraz spożywany z umiarem nie tuczy, lecz służy zdrowiu. Daje sił do normalnego działania, potrzebnych witamin oraz minerałów. Zapewnia wrażenie sytości, dzięki czemu przeciwdziała jedzeniu pomiędzy posiłkami, natomiast w konsekwencji – tyciu. Można zatem przyjąć, iż chociażby pomaga w odchudzaniu. Chleb razowy bogaty jest w witaminy z klasy B, jakie są potrzebne do działania systemu nerwowego, systemu krwionośnego oraz pracy serca.

Skład chleba


Doskonały chleb potrzebuje jedynie 4 elementów. Mąka, woda, zakwas i/lub drożdże oraz sól. Nic więcej koniec listy. O ile pestki, nasienia, orzechy oraz opalane owoce są ok, to wszystkiego typu dziwne elementy skreślamy grubą czerwoną kreską! Po co w chlebie syntetyczne spulchniacze? Po co olej? Po co cukier? Po co karmel?

Food obraz autorstwa freepik - www.freepik.com